Nowy Byliśmy, jesteśmy, będziemy. Kola 2020 Zobacz większe

Byliśmy, jesteśmy, będziemy. Kola 2020

Nowy

Publikacja z konferencji larpowej odbywającej się od  24 do 26 stycznia 2020 r. w Katowicach. /Przedsprzedaż - kupione publikacje będzie można odebrać od nas na konferencji./

722 strony; nakład 200 sztuk; ISBN 978-83-956403-0-8;

Więcej szczegółów

80,00 zł

  • dostępnosć od 24.01.2020 r.

Dodaj do listy życzeń

"KOLA (skrót od Konferencja Larpowa) jest konferencją hobbystyczną poświęconą larpom. W czasie trzech dni trwania Koli uczestnicy mają okazję wysłuchać wielu wykładów poświęconych różnym aspektom larpów, a także wziąć udział w szeregu warsztatów by zapoznać się z bardziej praktycznymi aspektami grania lub larpotworzenia.

W 2020 odbędzie się już dziewiąta odsłona tego wydarzenia, a jej hasło przewodnie to „Byliśmy. Jesteśmy. Będziemy.”

Co ważne, poza samym programem konferencji, Kola jest świetną okazją by spotkać się ze starymi znajomymi (oraz poznać nowych), wymienić się doświadczeniami oraz przemyśleniami, a także pomóc w integracji szeroko pojętego środowiska larpowego.

Chcemy podkreślić, że jesteśmy otwarci dla wszystkich i bardzo zależy nam na integracji larpowców z Polski i nie tylko. Kola jest dobrym miejscem zarówno dla osób, które zawodowo tworzą larpy jak i tych, którzy stawiają swoje pierwsze kroki, lub też nie planują w najbliższej przyszłości pisania takich gier. Niezależnie od tego, czy grasz od długiego czasu czy dopiero zaczynasz przygodę z larpowaniem, zawsze możesz do nas przyjechać i będziesz mile widziany."

http://kola.org.pl

PUBLIKACJA KOLA 2020.

Publikacja z Konferencji Larpowej 2020 to zaproszenie w fantastyczną podróż. Poznaj dziesięć lat
odkryć, nauki i rozwoju myśli larpowej. Przekonaj się jak larpowcy, ich twórcy i ich uczestnicy  postrzegają sztukę i rozrywkę. Jak używają narzędzi do ich tworzenia, a jak projektują je dla siebie i innych. Zobacz jak realizują swoje marzenia i jak nadają rację bytu temu niesamowitemu 
środowisku.

Dekadę już rozwijamy larpową teorię, czyli rozważania nad systematyką naszych błędów i sukcesów. Racjonalizujemy fakty. Gromadzimy dowody naszych twierdzeń. Badamy, uczymy siebie, ale i innych, unikania własnych porażek, ponawiania naszych zwycięstw. Larpy w ciągu tych 10 lat stały się czymś więcej niż pasją; stały się stylem życia. Wraz z nadejściem nowej dekady postanowiliśmy zebrać dorobek tej minionej oraz, Co najważniejsze, wyciągnąć z niej wnioski dla naszej społeczności. By iść razem, razem się uczyć, razem spełniać marzenia.

Redakcja: Dominik Dembiński, Aleksandra Tomicka-Kaiper, Karolina Żerańska.
Skład, okładka: Dominik Dembiński.
Korekta: Aleksandra Tomicka-Kaiper, Agata Godun, Maria Kozak, Adam Łojowski, Alex Miętkiewski, Katarzyna Ochman-Jasińska, Paweł Świerczek, Gabriel Szyszka, Julia Żmudka.
Larpoludek: Paulina Gajewska.
Wydawca: Stowarzyszenie Orkon
Katowice, 2020
Wydanie pierwsze
Nakład: 200 sztuk.
ISBN: 978-83-956403-0-8

Liczba stron: 722

SPIS TREŚCI:

Część • 1 • Będziemy

Co to jest larp?
Jak poprowadzić prostego larpa?
Jak zagrać pierwszego larpa?
Print & Play: Kolejny ponury dzień w biurze.
Print & Play: Elektryczne Owce.

Część • 2 • Jesteśmy

Preprodukcja larpów.
Wytłumacz mi swojego larpa.
Cała prawda o larpach konwentowych.
Jak zrobić konwent i nikogo nie zabić.
Magiczna Mieszanka.
Nowy Gamizm: Narzędzie do optymalizacji gier.
Horror Vacui.
Google Drive.
Narzędziownia.
Ostateczna Ściąga Zagłady +2.
Medycyna Pozafabularnie.
Lokacja - Lista rzeczy do sprawdzenia.
Wartość zwrotna.
Projektowanie imprezy.
Jak zrobić larpa w kilku prostych krokach.
Jedno pytanie, które zmieni twojego larpa.
Ludzie larpy piszą: Elementarz tworzenia larpów.
Skrzynka narzędzi narratywistycznych.
Załóż sobie setting.
Postacie żeńskie w larpach historycznych.
Klimatyczna czy konkretna? Karta postaci 2.0.
Symetryczne projektowanie relacji larpowych.
Archetypy statusowe.
Interakcje postaci i ich projektowanie w scenariuszu.
Archetypy grup.
Karta postaci jako medium komunikacji.
Niestandardowe Karty Postaci.
Zagrajmy bez mechaniki.
Podstawy tworzenia mechaniki larpowej.
Pamiętaj o śmierci.
Ekonomia na larpach terenowych.
Mechanika, a wynikająca z niej gra.
Jak pić z głową, czyli kilka słów o mechanice upijania się.
Nowy przegląd mechanik seksu.
Czasoprzestrzeń w larpach.
Graj zimą.
Mind Sandbox.
Projektowanie przestrzeni gry.
Alchemia grupy, czyli jak od zera zbudować rozwojową społeczność w oparciu o Cykl Kolba.
Jak kształtuje się społeczność wokół larpa?.
Współpraca z jednostkami samorządowymi (...)
Co zrobić, gdy grupa larpowa przestaje działać?
Larp jako działalność zrytualizowana.
Manifest filmowej szkoły larpowej.
Nie ma larpów dla każdego.
Manifest larpingu post-progresywnego.
Krótki tekst o płynnych granicach.
Tajne potrzeby gracza.
Manifest larpów ekstatycznych.
NVC - Z czym się to je?
Uczucia i potrzeby: jak empatyczna komunikacja ułatwia zrozumiałe tworzenie i odgrywanie postaci.
Złe gry.
Dajemy wam przemoc.
Bezpieczeństwo na larpie.
Kształtowanie kultury bezpieczeństwa.
Wymiana pokoleniowa.
Dzieci na larpie.
Larpy familijne.
Jak wesprzeć nowych graczy.
Po drugiej stronie larpa.
Magiczny trójkąt GNS.
Idź sobie, GNS.
Prosto w immersję.
Dlaczego gramy w larpy, gdy nie gramy dla zabawy?
Immersja, steering i decyzje graczy na larpie trwającym nieprzerwanie 15 lat.
Poziom sprawczości uczestnika.
Bleeduj świadomie! O immersji i nie tylko.
Flamingi i pingwiny.
Warsztaty DIY.
Przewodnik po wymyślaniu postaci.
Jak odegrać emocje, jeśli nie potrafię ich poczuć?
Metoda Alba Emoting.
Gry statusowe w larpach.
Kłamstwo bohatera.
Jak robić innym dobrze!
Steering: Projektowanie przebiegu gry przez gracza.
Zaryzykowanie czegoś bardzo wartościowego dla gracza.
Śpiewać, jak to łatwo powiedzieć.
Nie tylko halabardy.
Sceny tortur - jak robić to dobrze?
Program Konferencji Larpowej.

Część • 3 • Byliśmy

I rzekł RP G: Larpie, ty niewdzięczne dziecię moje.
Narzędzie przyszłości.
Orkon: Kilka słów o początkach.
Ankieta larpowa: podsumowanie demograficzne i całościowe ankiety larpowej z lat 2012-2019.
Ankieta larpowa: Finanse.
Projektowanie przyszłości.

REKWIZYTORNIA I KOLA 2020.

Sklep larpowy Rekwizytornia prowadzi sprzedaż produktów związanych z konferencją Kola 2020 w ramach wsparcia i współpracy z organizatorami. Cały dochód ze sprzedaży zasila budżet imprezy.

Strona www konferencji Kola                       Wydarzenie na FB - Kola 2020